Contemporary education and social commitments

some notes

Authors

  • Helder Baruffi UNIGRAN, Dourados, MS, Brasil
  • Ana Cristina Baruffi UNIGRAN, Dourados, MS, Brasil

DOI:

https://doi.org/10.48159/revistadoidcc.v7n2.e068

Keywords:

Digital society, teaching training, innovation

Abstract

The article reflects on some relevant aspects that impact contemporary education and the classroom due to the social transformations resulting from the new information and communication technologies. The proposed section focuses on the axis of education for citizenship and social inclusion and the classroom space is the guiding thread of the reflection that runs through the need of insertion of the advancements in information technologies in teaching practices and in the formation of teachers as social compromises. The proposed challenge is to get past “Thumbelina” and move beyond the conception that the classroom is no longer needed and only a smartphone would be enough.

Author Biographies

Helder Baruffi, UNIGRAN, Dourados, MS, Brasil

Mestre e Doutor em Educação (UFRJ/USP); Mestre em Direito (PUC-SP). Pós-doutoramento no Instituto de Direito da Família- Universidade de Coimbra (CAPES). Professor titular aposentado da Universidade Federal da Grande Dourados – UFGD. Professor no curso de Direito da UNIGRAN, da Faculdade Pan-Americana de Administração e Direito – FAPAD.

Ana Cristina Baruffi, UNIGRAN, Dourados, MS, Brasil

Especialista em Metodologia do Ensino Superior (UNIGRAN). Mestre em Direito Processual Civil, subárea Relações Negociais junto a UNIPAR - Universidade Paranaense (2011). Bolsista CAPES (Mestrado). Especialista em Gestão Educacional MBA/USP Esalq (2023). Professora de Direito - graduação e pós-graduação. Pesquisadora. Coordenadora do Curso de Direito da Faculdade Pan-Americana de Administração e Direito (2021 atual).

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Published

2023-07-10

How to Cite

Baruffi, H., & Baruffi, A. C. (2023). Contemporary education and social commitments: some notes. Revista Do Instituto De Direito Constitucional E Cidadania, 7(2), e068. https://doi.org/10.48159/revistadoidcc.v7n2.e068